Artiestenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Deze site is voor alle artiesten en artiesten in spé.
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Skrallyriia stelt zich even voor... ^^

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Skrallyriia




Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 05-05-10

Skrallyriia stelt zich even voor... ^^ Empty
BerichtOnderwerp: Skrallyriia stelt zich even voor... ^^   Skrallyriia stelt zich even voor... ^^ Icon_minitimewo mei 05, 2010 6:23 pm

Hi,

Ik ben Skrallyriia. In het echt is mijn naam Marco, ben 19 jaar en woon in Harderwijk.

Ik ben sinds een aardige tijd(een jaar) geïnteresseerd om te gaan acteren in tv/film producties. Daarom ben ik mezelf aan het orienteren, en ben ik opzoek naar tips, advies en andere mensen die of artiest willen worden of willen zijn.

Een maand geleden ben ik op audities geweest op het Mediacollege in Amsterdam, ik was helaas niet door naar de volgende ronde (leek eigenlijk wel Idols, Popstars achtig...) Op de uitslag stond vermeld dat ik wel filmgeniek ben, maar geen speltalent heb. Ik ben het er natuurlijk niet mee eens, maar ik kan er verder niets aan doen. Het Mediacollege in Amsterdam is de enige school in heel Nederland die een MBO opleiding heeft specifiek voor filmacteur. Dus ik hoef niet meer verder te zoeken naar een filmacteurs opleiding op mijn niveau.

Ik heb daarom besloten om met theater te beginnen, om dan de mogelijkheid te creeëren om door te stromen naar tv/film acteren, in plaats van theater acteren. Twee weken gelden heb ik me aangemeld op het Deltion College in Zwolle voor een opleiding Artiest Drama, daar moeten nog audities voor komen, heb nog geen tekst of script ontvangen, maar dat zal wel gebeuren de komende weken.

Ik heb een heel hectisch jaar achter de rug, in dat jaar werd ik ook geïnteresseerd in acteren; vooral doordat ik vele films en series keek. Ik had geen school en ook geen werk, en dit heb ik nog steeds niet. Maar nu is het het jaar 2010, een nieuw jaar een nieuw begin, en is mijn leefsituatie opgeklaard. Nu is het alleen een kwestie van werk en school zoeken. Maar omdat ik me een heel jaar lang heb afgezonderd zogezegd, ben ik het niet meer gewend om veel onder de mensen te zijn. En een erg irritant gevolg is het feit dat als ik met iemand praat, zowat niet meer uit mijn woorden kan komen. Dit moet ik zien te verbeteren, want volgens mij is dit de voornaamste reden waarom ik niet door was naar de volgende ronde op het Mediacollege in amsterdam. (Tjah, en natuurlijk dat iedereen het wil, en ze moeten de beste eruit vissen.)

Gr,
Skrallyriia
Terug naar boven Ga naar beneden
Maryse
Admin
Maryse


Aantal berichten : 423
Registratiedatum : 14-01-09
Leeftijd : 30
Woonplaats : Wijhe

Skrallyriia stelt zich even voor... ^^ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Skrallyriia stelt zich even voor... ^^   Skrallyriia stelt zich even voor... ^^ Icon_minitimedi jun 15, 2010 8:59 pm

Hoi Marco, dit forum is niet meer heel actief zoals je wel gemerkt hebt, maar ben je eigenlijk aangenomen op het Deltion College? Het afgelopen jaar ben ik daar namelijk een aantal keer geweest om een clip op te nemen, dus ik ken het wel. Jammer dat je niet was aangenomen op het Mediacollege. Ik hoop dat het Deltion College gaat lukken voor je!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://artiestenforum.newstarforum.net
Skrallyriia




Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 05-05-10

Skrallyriia stelt zich even voor... ^^ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Skrallyriia stelt zich even voor... ^^   Skrallyriia stelt zich even voor... ^^ Icon_minitimedi jun 15, 2010 11:47 pm

Ja, na het lid worden zag ik pas dat dit forum eigenlijk zowat "dood" was. Maar desondanks wil dat niet zeggen dat het geen levende boel meer kan worden. Het is wel erg lastig om een forum op te zetten, en daar dan ook genoeg aandacht op krijgen. Toen ik zag dat dit forum "dood" was, heb ik gelijk een notificatie ingesteld als er in dit topic werd gereageerd. Zo slim ben ik dan ook nog wel. (En ik moet toegeven, dat zelf ik altijd weer eens terug ga naar dode forums, waarvan ik de levendigheid van heb meegemaakt. En beheerders keren altijd weer terug, al is het maanden of zelfs jaren later.)

Nee, ik ben nog niet op het Deltion geweest, alleen de open dag. Ik moet 29 juni 2010 daarheen voor auditie. Ik heb gelukkig een kennis die in theater heeft gespeeld. Die had ook nog een monoloog liggen, die mij erg interessant voor komt. Een stukje monoloog uit Faustus, hele zware tekst, en heel lastig. Maar als ik dat goed weet over te brengen tijdens de audities in Zwolle, dan maak ik een goede kans. Aangezien het "origineel", "klassiek" en "zeer hoog" is. Er staan ook nog een paar Latijnse zinnen in. Van die kennis heb ik al heel wat tips gekregen en ik ga er de komende twee weken nog twee keer heen.

Ik hoop dat ik het zal redden. Ik hoop zelf ooit eens mee te spelen in een Hollywood film.... *zwijmel* Maar eerst onderaan de ladder beginnen. En... Natuurlijk moet ik wel talent hebben. En heb dit nog nooit gedaan. *But I'm a quick study.*

Hopelijk zal dit forum weer wat levendiger worden.... (Forum ziet er nu wel heel anders uit dan de laatste keer, maar er is waarschijnlijk niet veranderd aan het forum zelf. Ik heb andere kleur en thema instellingen in mijn Windows Vista. Vensters, letters, achtergronden, bijna alles is nu groen bij mij... lol En blijkbaar ook alle internetpagina's, zelfs Google is groen...)

Ik denk dat er wel behoefte zal zijn aan een artiestenforum, maar omdat het "dood" is neemt niemand de moeite. Het forum is niet al te groot uitgepakt, al konden misschien een paar dingen worden ingekort. Omdat het zo "uitgebreid" is nodig je wel "alle" artiesten uit, en niet alleen acteurs. Of niet alleen maar muzikanten. Dus werkelijk alle artiesten. Misschien kun je gewoon eerst het forum verkleinen, alle forumcategoriën naar 1 forum categorie "Artiesten Algemeen". Als het dan weer meer bezoekers trekt, kun je langzaam weer uitbreiden.

Ik hoor wel weer wanneer je online bent. Als er in dit topic wordt gereageerd weet ik het gelijk... lol

Gr,
Skrallyriia
Terug naar boven Ga naar beneden
Maryse
Admin
Maryse


Aantal berichten : 423
Registratiedatum : 14-01-09
Leeftijd : 30
Woonplaats : Wijhe

Skrallyriia stelt zich even voor... ^^ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Skrallyriia stelt zich even voor... ^^   Skrallyriia stelt zich even voor... ^^ Icon_minitimeza jul 03, 2010 1:00 pm

Ik lees dat je als het goed is net je auditie hebt gehad. Hoe ging het? Mijn eerste indruk is dat je een ambitieus persoon bent die in zichzelf gelooft en er voor gaat, dat is de eerste en misschien wel de belangrijkste stap Smile

Het forum is niet veranderd, dat ligt toch echt aan jouw computer haha;) Geen idee of ik dit forum nog weer op ga pakken, ziet er voorlopig niet naar uit. maarja...
Terug naar boven Ga naar beneden
http://artiestenforum.newstarforum.net
Skrallyriia




Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 05-05-10

Skrallyriia stelt zich even voor... ^^ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Skrallyriia stelt zich even voor... ^^   Skrallyriia stelt zich even voor... ^^ Icon_minitimeza jul 03, 2010 2:58 pm

lol, ik kreeg weer gelijk een email notificatie, handig toch...?

Ja, ik heb net de audities achter de rug. Maar helaas ben ik niet door de eerste ronde heen. Tjah... Ik heb totaal geen ervaring, ik wil juist zo'n opleiding om het te leren. Niet om het al te kunnen.

Ik ben echter wel dezelfde avond/nacht naar Amsterdam gegaan om "met spoed" te figureren voor een kort filmpje. Nu ik dat heb gedaan, weet ik al veel meer over film acteren dan dat ik heb geleerd met de audities op het Mediacollege Amsterdamk en Deltion College te samen. Het filmpje werd opgenomen voor het IFFR, dus wie weet klopt er binnenkort iemand aan de deur "We hebben je ontdekt!" lol.

Is het gebruikelijk om een quit-claim te tekenen? Ook voor de zogezegde "beroemde" acteurs en actrices?

Wat ik wel mooi vond was dat er bij de opnames een oudere mevrouw was, die mij heel bekend voorkwam... xD Ik hoorde al wel dat ze een bekende actrice was, maar niet gehoord waarvan. Lettie Oosthoek, die in Flodder Buurvrouw Neuteboom speelt, speelde dus ook in dit filmpje... lol...

En wat een stilte op de set... xD Dat viel me echt op, erg gespannen en een enorme stilte. Mede dankzij een aardig lange stroomstoring van 3 uur lang ofzo, in een oud Amsterdams grand-café pand. Alles moest diezelfde nog, voor het licht werd worden geschoten. Erg gehaast en gespannen, en tijdens de opnames enorme stilte. Niet eens de achtergrond muziek... lol... Dat merk je nooit als je zelf een film kijkt.



Dat de website groen was kwam door mijn computer instellingen zelf. Maar het was veel te fel, dus veranderde ik het naar zwart-oranje. Maar sommige knoppen in Firefox en andere programma's worden dan niet altijd goed weergegeven. Dus ik heb nu weer het gebruikelijke Windows thema, en dus ook de gebruikelijke forum thema.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maryse
Admin
Maryse


Aantal berichten : 423
Registratiedatum : 14-01-09
Leeftijd : 30
Woonplaats : Wijhe

Skrallyriia stelt zich even voor... ^^ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Skrallyriia stelt zich even voor... ^^   Skrallyriia stelt zich even voor... ^^ Icon_minitimeza jul 03, 2010 5:27 pm

Ah jammer dat je niet door bent, maar het is meestal zo dat ze mensen zoeken die al een soort van cv en dus al ervaring hebben. Ik zou als ik jou was je bij zoveel mogelijk figuraties, maar ook vooral audities/oproepen voor kleine/grote rollen bij wat onbekendere producties aanmelden om ervaring op te doen. Er zijn genoeg sites en forums met van die advertenties, bovendien heb je het getroffen als acteur, want op de meeste forums zijn de actrices oververtegenwoordigd. Bovendien zou ik ook workshops/cursussen/lessen acteren gaan volgen als ik jou was, al kost dat natuurlijk geld het staat erg goed op je cv

Overigens, een quit-claim zegt me helemaal niets.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://artiestenforum.newstarforum.net
Skrallyriia




Aantal berichten : 5
Registratiedatum : 05-05-10

Skrallyriia stelt zich even voor... ^^ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Skrallyriia stelt zich even voor... ^^   Skrallyriia stelt zich even voor... ^^ Icon_minitimezo jul 04, 2010 2:07 am

Ik dacht door drama/theater acteren wel het filmwereldje binnen te kunnen rollen, maar ik denk dat figuraties veel beter zouden zijn. Ik heb mij nu ook opgegeven voor een toneel basis cursus, zodat ik toch een beetje kan leren "spelen", dit kost mij wel mijn eigen duiten.

Dat is erg mooi, ik kom op veel te veel plaatsen waar de vrouwen de overhand hebben en de mannen geen kans maken op wat dan ook. Maar juist in deze situatie is het net omgekeerd. Dat is nog eens goed nieuws voor mij.

Ik ken al twee websites waar ze veel figuranten/acteurs zoeken, en nog gratis zonder registratie ook. Ik ga eerst daar een beetje op rond kijken voor iets interessanrts.

Ik moest wel een quit-claim tekenen, laatst in Amsterdam. Dat had iets te maken met dat ik hen niet voor de rechter kon slepen als, en ik er mee eens was dat ik met, mijn hoofd op beeld werd vertoont. Maar ik vroeg me af of dat vaker, bij andere producties ook werd gedaan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Maryse
Admin
Maryse


Aantal berichten : 423
Registratiedatum : 14-01-09
Leeftijd : 30
Woonplaats : Wijhe

Skrallyriia stelt zich even voor... ^^ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Skrallyriia stelt zich even voor... ^^   Skrallyriia stelt zich even voor... ^^ Icon_minitimezo jul 04, 2010 11:05 am

hier wat links

www.acteurs-gevraagd.startpagina.nl/prikbord
www.acteren.startpagina.nl/prikbord
www.filmcastings.nl
www.nftvm.nl -> http://www.nftvm.nl/?page=prikbord&prikbord=9&PHPSESSID=f56acded3c475a86ffed94a9ebafd420
www.filmvacatures.nl
www.hetcastingforum.tk

Terug naar boven Ga naar beneden
http://artiestenforum.newstarforum.net
Maryse
Admin
Maryse


Aantal berichten : 423
Registratiedatum : 14-01-09
Leeftijd : 30
Woonplaats : Wijhe

Skrallyriia stelt zich even voor... ^^ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Skrallyriia stelt zich even voor... ^^   Skrallyriia stelt zich even voor... ^^ Icon_minitimewo nov 03, 2010 8:16 pm

Hey marco,

nou ben ik zelf ook geen pro, maar ik wil tussen nu en de kerstvakantie een filmpje maken voor Kunstbende. Nou weet ik niet hoe jouw acteerkwaliteiten liggen, maar ik dacht ik kan altijd even peilen of je misschien interesse hebt voor het geval ik acteurs/actrices zoek.

groetjes maryse
Terug naar boven Ga naar beneden
http://artiestenforum.newstarforum.net
Gesponsorde inhoud





Skrallyriia stelt zich even voor... ^^ Empty
BerichtOnderwerp: Re: Skrallyriia stelt zich even voor... ^^   Skrallyriia stelt zich even voor... ^^ Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Skrallyriia stelt zich even voor... ^^
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Choreograaf gezocht in Dordrecht
» BeYou stelt zich voor

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Artiestenforum :: Over het Artiestenforum :: Voorstelhoekje-
Ga naar: