Artiestenforum
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.


Deze site is voor alle artiesten en artiesten in spé.
 
IndexIndex  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

 

 Marousia

Ga naar beneden 
4 plaatsers
AuteurBericht
marous91

marous91


Aantal berichten : 98
Registratiedatum : 10-03-09
Leeftijd : 32
Woonplaats : Wijhe

Marousia Empty
BerichtOnderwerp: Marousia   Marousia Icon_minitimewo maa 11, 2009 12:34 am

Nou, ik ben Marousia van der Woerdt, en waarschijnlijk kennen jullie mij niet. Misschien wel van gezicht trouwens. Ik weet iig Maryse, Fleur en Leonoor van gezicht omdat ze bij mij op de basisschool gezeten hebben.

Ik ben 17 jaar, 15-5-1991 geboren, woon nu in Wijhe. Ik zit in het eerste jaar van Stories & Design op ArtEZ CABK (kunstacademie) te Zwolle. Heb vorig jaar (2008 dus) mijn Havo diploma met het profiel NG gehaald op het Carmel College Salland te Raalte.

Schoolvakken:
fotografie (fotografie, studiowerk, photoshop, illustrator, indesignl; we moeten nu een lp-hoes maken, daar hebben we een paar maanden voor. moest laatst een modefoto maken)
kunstgeschiedenis, wordt verteld op een interessante manier, maar het boek is echt te saai (en dik)
filosofie, meestal saai, soms interessant
tekenen naar de waarneming (meestal naaktmodel tekenen met houtskool op groot papier achter ezel en soms schilderen, en heel soms een stilleven),
beeldend onderzoek, oftewel schilderen. Meestal naar de waarneming, en soms fantasie,
perspectief, hier moeten we nadenken over onze toekomst, en ons verdiepen in een bepaald iets (ik verdiep me nu in illustratief tekenen, want dat kan ik niet zo goed),
vak a: illustratie (heb ik nog niet zovaak gehad, we moesten laatst een illustratie maken bij een krantenbericht over een naakte man met een forel die een schoenenwinkelbediende gebeten had, en we leren hier kritisch naar elkaars werk kijk, heel leerzaam),
vak b: grafisch ontwerpen (hier moeten we enkele begrippen kiezen, daar beeld van zoeken, en zelf een beter en duidelijker beeld erbij maken, rotopdracht)

Het eerste half jaar hadden we ook nog vormgeving 3d (knutselen, stom), maar nu gelukkig niet meer.

In januari hebben we enkele cursussen gehad. Ik heb cursus fotografie, etsen, dreamweaver, indesign, en after effects gehad.

ook is er elke maandagavond een lezing of film, we moeten voor april daar zeven keer heengeweest zijn. Is meestal heel erg interessant, maar die stoelen zijn zo naar dat ik nooit naar films ga. Daar heb je een bank voor nodig, om op te liggen.

Ik ben trouwens een van de jongsten van m'n school, en zit ook nog eens in de 'gevorderdenklas'. Waarschijnlijk omdat het anders niet uitkwam met de klassen, maar ik ben echt niet gevorderd. En die andere klas is stiekem ook veel leuker, al is dit ook wel gezellig. Maar wat ik hiermee wil zeggen is dat ik nu dus veel met oudere mensen omga, waardoor ik veel serieuzer ben geworden. Merk als ik met een 17-jarige vriendin op school ben meteen dat ons niveau weer helemaal naar 17 jaar gaat.


- Ik vind het erg leuk om dingen vorm te geven en te ontwerpen, maar doe het eigenlijk best weinig.

- Ik fotografeer heel veel. Is op dit moment mijn grootste hobby.
_____
camera:
- Nikon D40
lenzen:
- Nikon 18-55 F3.5-5.6 DC (+ uv-filter B&W)
- Sigma 18-200mm F3.5-6.3 DC OS (+ uv-filter B&W)
overig:
- Sigma elektronenflitser EF-530 DG ST, richtgetal 53
- Kenko macro-tussenringen, 3 delig
- Achtdelig? reflectiescherm ong 120 cm doorsnee
- simpel statief
- twee tassen (Cullmann, andere weet ik merk niet van)
- circulair polarisatiefilter Hama

En op school kan ik allerlei spullen lenen (zoals extra lenzen, maar ook studioflitsers), en ook de studio gratis gebruiken.

Fotobewerkingssoftware:
- eigen laptop: Photoshop Lightroom 2
- andere laptop: Photoshop CS
- school: Photoshop CS3 en meer
_____

- Ik ben bezig met een website voor een bedrijf, en een portfoliowebsite. Ben hier nog niet zo goed in, maar goed genoeg om een simpele website te maken. Vind het erg leuk, heb er in januari ook een twee lessen durende cursus in gehad.

- Ik ben niet muzikaal, maar kan heel goed muziek luisteren. Onder onze school valt ook drama en het conservatorium. Dramastudenten moeten elke week in de gangen zingen, dat is wel leuk om te horen, en af en toe is er een concert van het conservatorium waar we heen kunnen. Vind ik erg mooi om te horen. Dit is o.a. klassiek, en dat luister ik eigenlijk nooit, maar in Londen zijn we ook naar een concert van het London Philharmonic Orchestra geweest, en dat was echt heel erg mooi. Maar op cd lijkt het me niks.
Dan kan ik nu dus net zo goed verder over m'n muzieksmaak praten (typen). Om het makkelijk te maken noem ik gewoon op welke muziek er in m'n mobiel staat: Apocalyptica (metal met cello's), Apparat (elektronisch), Bloc Party (indie met vleugje hiphop op de nieuwe cd), CocoRosie (experimenteel), Cynic (schreeuw en hoge zang door elkaar, maar geen emo, meer progressief), De Staat (klein Nederlands bandje, zijn goed), Evanescence (jeugdsentiment, maar vind het nog steeds erg mooi), FEFF (onbekende amerikaanse rockband), From Autumn To Ashes (beetje emo achtig denk ik, combinatie van zang, geschreeuw en een prachtige vrouwenstem, met dramatische mooie teksten), Incubus, Jonathan Davis (solo project van de zanger van Korn, heel anders en heel goed), Lykke LI (heel wat anders, meisje van 22 met lievige stem en goede nummers), Mindless Self Indulgence (muziek die alleen leuk is als je vrolijk bent, raar, gek, stomme teksten, en vooral hyper), Mogwai (rustig, piano, progressief, in de cd hoor je duidelijk een verhaallijn), Muse (kennen jullie vast wel, heel mooi en goed), Nina Hagen (een vreemde combinatie van jaren 80 punk met opera, heel gaaf/grappig), Opeth (progressieve metal, lange variabele nummers met normale zang en geschreeuw en zeer mooie gitaar en alles), Panic! At The Disco (vrolijk, kennen jullie wel), Porcupine (heel heel goed, progressieve rock), Radiohead (is denk ik ook al progressief, supermooi), Sigur Ros (lijkt wat op Mogwai, zingt of Zweeds ofzo, of klanken ipv woorden), Spinvis (supergoeie teksten, heel bijzonder), The Cure (een wat oudere band, vrolijk, lekker, goed)

En mijn favoriete live bands: The Freaks (vrolijk, freakig), Mala Vita (balkan ska gypsy punkrock), De Staat(zie hierboven), Vive La Fete(elektronisch, herhalend, vrouwelijke zang, Voicst (vrolijk, hyper, springend)

^zoek maar op op youtube ofzo als je een keer tijd hebt, en als je minder tijd hebt kijk je maar op mn hyves, daar staat ook wel wat.^

(progressief is trouwens te omschrijven als langdradig, lange instrumentale stukken, ach ik kan het niet goed omschrijven)

- toneel is niks voor mij, leuk om naar te kijken maar zelf doen, mij niet gezien.

- Teksten schrijven kan ik heel af en toe. Heb in 4havo een kort verhaal voor literatuur moeten schrijven, die is echt heel goed gelukt. Ik schrijf ongeveer een keer per jaar een gedicht, en die laat ik dan aan (bijna) niemand lezen, omdat het te persoonlijk is.

- Ik zou graag een keer een filmpje of animatie ofzo maken, maar bij gebrek aan filmcamera doe ik dat nooit.


En ja ik lul teveel. Heb ik soms. Ben ik in een typ-bui. Excuse

Op mijn hyves staan foto's en wat ander werk. Ik zou graag kritiek ontvangen hierop. (Ik ben nog bezig met een website waar ik alleen de dingen ga plaatsen waar ik trots op ben)


Laatst aangepast door marous91 op vr maa 13, 2009 8:55 pm; in totaal 2 keer bewerkt (Reden : camera-assesoires vergeten in lijstje)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://marous91.hyves.nl/
Boe!

Boe!


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 17-01-09
Leeftijd : 30

Marousia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Marousia   Marousia Icon_minitimewo maa 11, 2009 1:52 pm

Eh.. Sorry als dit beledigend klinkt ofzo, maar ik herinner me jou niet Neutral
Zat je een groep hoger of..? scratch


Echt raar dit :')

olifaaaaaaaaaaaant elephant
Terug naar boven Ga naar beneden
Maryse
Admin
Maryse


Aantal berichten : 423
Registratiedatum : 14-01-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : Wijhe

Marousia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Marousia   Marousia Icon_minitimewo maa 11, 2009 4:04 pm

heey leo,

ik kan me ook niet iedereen meer herinneren hoor die een klas hoger zat Razz

btw, hoi to Marousia Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
http://artiestenforum.newstarforum.net
golden_lelie

golden_lelie


Aantal berichten : 135
Registratiedatum : 31-01-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : raalte

Marousia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Marousia   Marousia Icon_minitimewo maa 11, 2009 9:41 pm

hee gezellig.
aparte maar leuke muziek smaak!!
sigur ros zingt ijslands trouwens I love you
Terug naar boven Ga naar beneden
marous91

marous91


Aantal berichten : 98
Registratiedatum : 10-03-09
Leeftijd : 32
Woonplaats : Wijhe

Marousia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Marousia   Marousia Icon_minitimedo maa 12, 2009 1:20 am

toen ik in groep 8 zat, zaten jullie in groep 6 in het andere gebouw.

kan miss wel n groep 8 foto laten zien ofzo ;p maar daar ben ik eng.
Terug naar boven Ga naar beneden
http://marous91.hyves.nl/
marous91

marous91


Aantal berichten : 98
Registratiedatum : 10-03-09
Leeftijd : 32
Woonplaats : Wijhe

Marousia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Marousia   Marousia Icon_minitimedo maa 12, 2009 1:31 am

kennen jullie trouwens Lyke Stam en Lonneke van Kampen? die zitten ook in 4vwo. lyke zat eerder bij mij op paardrijden (oja! dat vind ik ook heel leuk. zal morgen ff foto van me pony plaatsen/linken ookal heeft t er verder niet echt mee te maken. En lonneke ga ik vaak mee naar concerten enzo. (vind ik ook errug leuk om heen te gaan, ga gemiddeld denk ik eens per maand - te weinig dus, en discos vind ik niet leuk, daar voel ik me niet thuis)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://marous91.hyves.nl/
golden_lelie

golden_lelie


Aantal berichten : 135
Registratiedatum : 31-01-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : raalte

Marousia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Marousia   Marousia Icon_minitimedo maa 12, 2009 5:46 pm

jaja echt weinig concerten hoor Rolling Eyes
welke is het deze maand?? Razz
Terug naar boven Ga naar beneden
Boe!

Boe!


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 17-01-09
Leeftijd : 30

Marousia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Marousia   Marousia Icon_minitimedo maa 12, 2009 8:59 pm

Lyke zit achter me bij CKV en Frans Razz
En Lonneke.. tja, wie kent haar niet van 4VWO? xD

Maar ik kan wel met dr lachen enzo
Was jij ook mee naar pedro pico pop?
Misschien hebben we mekaar dan gezien Razz
of juist misgelopen.. xD

olifaaaaaaaaaaaaant elephant
Terug naar boven Ga naar beneden
marous91

marous91


Aantal berichten : 98
Registratiedatum : 10-03-09
Leeftijd : 32
Woonplaats : Wijhe

Marousia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Marousia   Marousia Icon_minitimedo maa 12, 2009 10:48 pm

volgende week vrijdag: Mala Vita in Front Vroomshoop. Mala Vita is leuuk ;D

jazeker was ik op ppp, die foto in mijn berichtje bij fotografen heb ik op ppp gemaakt. ik was daar ook met oa lonneke. en ik heb jou wel gezien vgm ;p


Laatst aangepast door marous91 op vr maa 13, 2009 10:13 pm; in totaal 1 keer bewerkt (Reden : zaterdag=vrijdag)
Terug naar boven Ga naar beneden
http://marous91.hyves.nl/
golden_lelie

golden_lelie


Aantal berichten : 135
Registratiedatum : 31-01-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : raalte

Marousia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Marousia   Marousia Icon_minitimevr maa 13, 2009 4:54 pm

aha leuk mala vita. heb ze ook gezien!
alvast veel plezier dan maar he Very Happy
Terug naar boven Ga naar beneden
Boe!

Boe!


Aantal berichten : 193
Registratiedatum : 17-01-09
Leeftijd : 30

Marousia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Marousia   Marousia Icon_minitimevr maa 13, 2009 10:11 pm

ik kan 20 maart niet Sad
en ik moet beter opletten xD
Terug naar boven Ga naar beneden
marous91

marous91


Aantal berichten : 98
Registratiedatum : 10-03-09
Leeftijd : 32
Woonplaats : Wijhe

Marousia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Marousia   Marousia Icon_minitimezo maa 22, 2009 12:01 am

waarom staat er zon dingetje bij de topicnaam (marousia) van dit topic

iig, ik ben gisteren niet naar mala vita geweest :( had maandag op school heel erg buikpijn en ben naar ziekenhuis gegaan, ter observatie daar gebleven, dinsdag geopereerd, ze dachten blindedarmontsteking, maar t was een 'torsie'. dan draait een vergrote eierstok om zijn aanhechtingssteel, en dus is mijn rechtereierstok afgestorven... naja die andere is helemaal gezond, en t komt alleen bij deze leeftijd voor en t was misschien al wel jaren bezig, dus met die andere gaat het ook niet in de toekomst gebeuren ofzo.
nou iig, ik vond het wel een interessante ervaring om in het ziekenhuis te liggen en onder narcose te zijn enzo. maar mag nu 6 weken niet sporten, en heb wondpijn (niesen doet zoooon pijn maar verder gaat het wel). maarja ik lig dus hele dagen op de bank.
en mag dus niet paardrijden :( en wou graag naar school maar gaat nog niet. wil maandag naar school maar weet niet of gaat.

oh vergeten te verzenden
doei!
Terug naar boven Ga naar beneden
http://marous91.hyves.nl/
Maryse
Admin
Maryse


Aantal berichten : 423
Registratiedatum : 14-01-09
Leeftijd : 31
Woonplaats : Wijhe

Marousia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Marousia   Marousia Icon_minitimezo maa 22, 2009 1:01 pm

hopen dat je snel weer beter bent. ja was zeker wel geschrokken Shocked

iig veel sterkte ermee!

btw, dat documenticoontje voor je naam wil volgens mij zeggen dat je zelf in dat topic tenminste 1x hebt gereageerd (of het topic zelf hebt aangemaakt).

had je mijn mailtje trouwens gehad? voor de site?
Terug naar boven Ga naar beneden
http://artiestenforum.newstarforum.net
Gesponsorde inhoud





Marousia Empty
BerichtOnderwerp: Re: Marousia   Marousia Icon_minitime

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Marousia
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Marousia
» Birthday Marousia
» Marousia - ArtEZ en eigen

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Artiestenforum :: Over het Artiestenforum :: Voorstelhoekje-
Ga naar: